gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
foto intocht 1 (1)

Foto: Sinterklaascommissie Nijverdal

Huis van Sint opent opnieuw zijn deuren - 6 december verlichte uittocht

dinsdag 25 november 2025

NIJVERDAL - Op zaterdag 29 november opent het Huis van Sint opnieuw zijn deuren, van 14.00 tot 16.30 uur. Op vrijdag 6 december is er weer de verlichte uittocht.

Iedereen is welkom om een kijkje te nemen aan de Grotestraat 162, in het voormalige pand van De Jongens. Kom een liedje zingen, handje geven of gewoon even gezellig kletsen met de sint!

Kleurplaat
Kinderen kunnen bij lokale winkels een kleurplaat ophalen. Wie de kleurplaat inlevert – bij het Huis van Sint of rechtstreeks bij Sinterklaas – maakt kans op leuke prijzen!
Tijdens de open dagen kunnen kinderen bovendien hun pietendiploma halen. En wie dat behaalde diploma tot en met 5 december laat zien bij Top1Toys, krijgt een leuk presentje.

Spectaculaire verlichte uittocht
“Mama, waar is Sinterklaas gebleven?” Die vraag klinkt ieder jaar opnieuw in veel gezinnen. Daarom organiseert de Sinterklaascommissie ook dit jaar weer de verlichte uittocht op vrijdag 6 december. 
Om 18.00 uur vertrekken Sinterklaas en zijn pieten vanaf het Huis van Sint voor een sfeervolle optocht terug naar de Wilgenweard. Rond 18.30 uur stapt de Sint daar weer op de boot en zwaaien de kinderen hem uit, met op de achtergrond het spectaculaire vuurwerk van Valk. Natuurlijk zijn ook SVH, Joni Connect en de slagwerkgroep van Advendo van de partij om er een feestelijke afsluiting van te maken. 

#sinterklaas #huisvansint #pietendiploma #verlichteuittocht #nijverdal #hellendoorn #twente #salland

Archief

TwenteMagazine

Hèt digitale magazine voor de regio Twente e.o. 20-03-2026

Gemeente-Info en UIT-agenda Schermafbeelding 2026-03-17 om 09.35.19

Paastraditie met Johannes Passion

Denekamper Spatzen bij DreeMarken

Typhoon, Mental Theo en veel meer op Randrock

Palmpasenoptocht in Borne

Legalisatie PAS-melders bij Natura 2000 de Borkeld?

Ootmarsum krijgt nieuwe Stadsraad

Hellendoorn

Hèt digitale magazine voor de gemeente Hellendoorn e.o. 06-03-2026

Gemeente-Info en UIT-agenda DSC_potlood_liggend-13

Gemeenteraadsverkiezingen goed toegankelijk?

Wandeling Lemelerberg met hoogte en historie

Phion helpt kinderen aan muziekinstrument

Nog plaats bij Broodfonds Twente

Persoonlijke verhalen Molukse gemeenschap

TwenteMagazine

Hèt digitale magazine voor de regio Twente e.o. 06-03-2026

Gemeente-Info en UIT-agenda Campagnebeeld-Instrumenten-Expeditie-res

Phion expeditie om meer kinderen aan muziekinstrument te krijgen

Light Spirit Beurs in Prismare

Gratis bouwbeurs in Bürgerhalle

Lammetjesdag schaapskooi Twilhaar

Humor en streektaal bij Theater Turf

Nieuw Broodfonds voor ondernemers Twente

TwenteMagazine

Hèt digitale magazine voor de regio Twente e.o. 06-02-2026

Gemeente-Info en UIT-agenda HH met OK_2

Carnaval Opkomst Opperkälfke in Losser

Nathalie Baartman in Verborgen Theater Boekelo

Opening Schouwart Expo Hengelo

Gemeente zoekt hulp voor stembureau

Film 'Her' in Stiftsschool Weerselo

GOUDJAKHALS
Theater_repetitie Vriezenveense Harmonie
Meikever
Leo Kemper
Varen met een betonnen kano? Studenten bewijzen dat het kan tijdens internationale Betonkanorace

BORNERBROEK Van 5 tot en met 7 juni organiseert ROC van Twente de internationale Betonkanorace in het Grasbroek bij Bornerbroek.

Zelfgebouwde betonnen kano's
Teams van mbo-, hbo- en universiteitsopleidingen uit Nederland en Duitsland nemen het tegen elkaar op in zelfgebouwde betonnen kano’s.
 
Ieder jaar andere onderwijsinstelling
De Betonkanorace is binnen de wereld van bouwkunde en civiele techniek al jarenlang een begrip en wordt ieder jaar vanuit een andere onderwijsinstelling georganiseerd. Teams werken maandenlang aan een kano die sterk genoeg is om te varen, maar tegelijkertijd zo licht mogelijk blijft. Tijdens het evenement draait het niet alleen om snelheid op het water, maar ook om innovatie, samenwerking en vakmanschap.
 
ROC van Twente nu organisatie
Voor ROC van Twente heeft het evenement een bijzondere betekenis. Na jaren van afwezigheid doet de school sinds 2024 weer mee aan de Betonkanorace. Dit jaar neemt ROC van Twente zelfs de volledige organisatie op zich. “Het bijzondere is dat hier vooral universiteiten en hbo-instellingen aan meedoen. Juist daarom is het zo gaaf dat onze mbo-studenten hier onderdeel van zijn”, vertelt Rob Postma, manager onderwijs en onder meer verantwoordelijk voor de opleidingen Bouwkunde en Smart Building. “Het geeft studenten een echte studentenervaring. Samenbouwen, organiseren en zo’n weekend beleven: dat neem je de rest van je leven mee.”

Zie ook www.betonkanorace.eu/

ROC van Twente / Kim Scholte van Mast
Druk bezet schoolkorfbaltoernooi bij NKC ‘51

NIJVERDAL Op woensdag 27, donderdag 28 en vrijdag 29 mei organiseert NKC ‘51 het jaarlijkse schoolkorfbaltoernooi van de gemeente Hellendoorn.

Schoolkorfbalkampioen
Bijna 100 teams met basisschoolleerlingen gaan met elkaar de strijd aan om het schoolkorfbalkampioenschap van 2026. Op woensdag komen de groepen 3 en 4 in actie, en op donderdag en vrijdag de groepen 5 t/m 8. 

Sportiviteit en respect
Naast prestaties gaat het bij het schoolkorfbaltoernooi ook om sportiviteit en respect en daarom zal ook dit jaar weer de Fair Play-award worden uitgereikt aan het team wat zich het meest sportief gedraagt tegenover tegenstanders, scheidsrechters en anderen. 

Programma en standen
De eerste wedstrijden beginnen op alle dagen steeds om 17.00 uur en het complete programma is te vinden op www.tournifyapp.com/live/nkc2026schoolkorfbal . Hier worden tijdens het toernooi ook de actuele standen bijgehouden. De kantine van NKC ’51 is tijdens het gehele toernooi open voor drankjes en snacks.

Suporters op de fiets
Ouders, klasgenootjes en andere supporters zijn natuurlijk van harte welkom om hun favoriete team te komen aanmoedigen op het NKC-terrein aan de Sportlaan. Door de te verwachten drukte vragen we iedereen zoveel mogelijk op de fiets of lopend te komen. 

NKC '51
Melissa en Linde kringkampioen kring Reggedal

HELLENDOORN Afgelopen weekend werden bij de rijvereniging PSV de Hertruiters de kringkampioenschappen springen en dressuur van kring Reggedal georganiseerd.

Het weer was net zo stralend als de koppies van de deelnemers als ze met hun pony een goede prestatie hadden neergezet. Ook leden van de Hertruiters kwamen aan start en binnen de vereniging vielen twee kringkampioenen te huldigen.

Melissa Eshuis werd met haar pony Joy kringkampioen in de klasse M1 dressuur, door twee goede proeven te rijden, waarbij de eerste werd gewaardeerd met een eerste prijs en 203,5 punten. Ze werd op de voet gevolgd door Jasper Hosmar die met zijn Chokotoff de andere M1 proef wist te winnen met 201 punten. Beide combinaties zijn afgevaardigd naar de regiokampioenschappen van regio Overijssel.

Linde Vliek kreeg ook het kampioenslint omgehangen en deze prestatie behaalde ze met haar pony Ayla in het 90 cm springparcours voor DE pony’s, waar ze een eerste prijs wist te behalen. Deze overwinnen leverde haar het kringkampioenschap op en een plek op de regiokampioenschappen. Ook met haar andere pony Kai mag ze naar de regio. In Hellendoorn wonnen ze een vierde prijs in de 80 cm rubriek voor DE pony’s.

Thijs Eshuis was met Black Fire derde en vierde in de B dressuur met 198 en 194 punten. Hiermee mag ook hij door naar de regiokampioenschappen.

Jasper Hosmar won niet alleen een dressuurrubriek in de M1 dressuur, hij sprong met Chokotoff ook nog eens een goed parcours in de 1.00m rubriek voor DE pony’s en behaalde hiermee en derde prijs en een ticket voor de regiokampioenschappen.

Naast deze kringkampioenschappen waren er ook nog andere wedstrijden in de regio. Zo ging Lieke Bruins met haar paard Ivy Woods naar Geesteren voor een springwedstrijd. Met een foutloze ronde in de 80 cm, die beloond werd met 72 stijlpunten en een snelle barrage met een pechbalkje, won het duo een tweede prijs.

Ook Maaike Keulartz ging naar Enschede, zijn reed met Chap een dressuurwedstrijd in de klasse L2 dressuur. Met 196 en 189 punten won ze een derde prijs.

Sophie ter Haar reed gisteren in De Wijk met Londen de laatste wedstrijd voor de ‘Van der Graaf De Molen’ dressuurcompetitie. In de klasse Z2 reed ze twee keer naar een eerste prijs met 70 en 67%. Daarmee had ze van deze competitie elke rubriek gewonnen en dus was ze de winnares van deze competitie.

Kringkampioenschappen kring Reggedal / Hertruiters
Containers omgeruild
Vredesduif copy