Twentse recreatieparken zijn weer volledig geopend
dinsdag 8 april 2025
TWENTE - Het recreatieseizoen is officieel begonnen! De Twentse recreatieparken zijn sinds 1 april weer volledig geopend en bezoekers kunnen weer genieten van alle faciliteiten en de prachtige natuur bij Het Hulsbeek, Het Rutbeek en Het Lageveld.
Faciliteiten weer toegankelijk
Bezoekers die een dagje willen genieten van de recreatieparken kunnen vanaf nu weer gebruikmaken van diverse voorzieningen, waaronder:
Toiletten
Tapkranen voor drinkwater
Waterspeeltuin voor verkoeling en plezier
Mooie zandstranden
Honden niet op het strand
Zoals ieder jaar geldt van 1 april tot en met 30 september dat honden niet zijn toegestaan op het strand en de ligweides. Dit draagt bij aan een schone en veilige omgeving voor alle bezoekers. Buiten deze gebieden zijn honden wel aangelijnd welkom.
Extra voordelen met de Vriendenpas
Voor wie dit seizoen optimaal wil genieten, is er de Vriendenpas. Hiermee kunnen bezoekers voordelig parkeren bij Het Hulsbeek, Het Rutbeek en Het Lageveld. Tot en met 30 april geldt er een speciale actie voor de Vriendenpas.
De recreatieparken heten iedereen van harte welkom voor een seizoen vol natuur, ontspanning en avontuur! Alle informatie is te vinden op www.recreatieparkentwente.nl
Archief
Groep 7 van Nutsschool zoekt oude elektrische apparaten voor de E-waste Race!
OLDENZAAL - Wij zijn de leerlingen van groep 7 van de Nutsschool in Oldenzaal en doen op dit moment mee aan de E-waste Race.
Jagersvereniging: pak illegale wapens aan, niet de gecontroleerde jager
TWENTE - De Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging waarschuwt dat de nieuwe Wet wapens en munitie niet mag leiden tot extra regels voor mensen die al streng worden gecontroleerd, terwijl illegaal wapenbezit buiten beeld blijft.
Het weer in Twente: Zeer heet met kans op onweersbuien
TWENTE - Het weekend verloopt iets minder heet, met af en toe buien, maar ook flinke zonnige en droge perioden.